ako správne spustiť nový kávovar a ako ho správne používať?
AKO UVIESŤ KÁVOVAR DO PREVÁDZKY?
-
Pred uvedením prístroja do prevádzky si starostlivo prečítajte a dodržujte návod na obsluhu.
-
Na začiatku prvého uvedenia do prevádzky, môžete nastaviť jazyk. Zvoľte si, či Vám vyhovuje SLOVENSKY“ alebo niektorý z iných jazykov.
-
Ak sa počas počiatočného štartu niekoľkokrát objaví „SYSTEM SA PLNI“ a proces spúšťania nebude pokračovať, naplňte nádržku na vodu teplou vodou.
-
Ak máte nasypanú zrnkovú kávu a kávovar počas prípravy prvej kávy napíše „DOPNIT KAVU“ jednoducho stlačte tlačidlo kávy ešte raz. Káva len dostatočne rýchlo nepostúpila do mlynčeka.
AKO SPRÁVNE POUŽÍVAŤ KÁVOVAR?
- Nikdy nedávkujte viac ako dve dávkovacie lyžičky do otvoru pre mletú kávu, alebo jednu lyžičku do kávovarov tipu ENA Micro a IMPRESSA A línia. Nie je to zásobník na kávu, stroj všetku nasypanú kávu spotrebuje jednorazovo. Nepoužívajte ochucované alebo instantné kávy či čokoládu. Do otvoru na mletú kávu dávajte vždy len mleté pražené zrnká kávy.
- Zásobník na zrnkovú kávu plňte výhradne praženou zrnkovou kávou. Nepoužívajte žiadne prídavné látky do kávy, zmrazenú či karamelovú zrnkovú kávu.
- Ráno odporúčame vyliať vodu a nádržku naplniť čerstvou studenou vodou. Nedolievajte nádržku na vodu nasadenú na stroji, drobná nepozornosť môže spôsobiť zaliatie stroja.
- Nádobu na odpad vyprázdňujte vždy pri zapnutom stroji. Iba tak sa vynuluje počítadlo. Odpad odporúčame každý deň pred vypnutím stroja vysypať a výlevky opláchnuť a vysušiť. Zabezpečíte si tak hygienickú bezchybnosť prístroja.
- Nevyťahujte výlevku a nádobu na odpad keď počujete že stroj ešte pracuje (napr. po príprave kávy). Následkom je že neviete zasunúť výlevky do stroja. Toto sa dá však jednoducho vyriešiť: zasuňte do zapnutého stroja len ploché časti výlevky (misku na tuhý kávový odpad nie) stroj automaticky upraví polohu komory (budete to počuť) a problém je vyriešený.
- V prípade že ste kávovar obliali vodou, alebo ste omylom naliali vodu do zásobníka na zrnkovú kávu – nespúšťajte prípravu kávy. Kontaktujte servisné stredisko JURA.
- V prípade že omylom nasypete zrnkovú kávu do otvoru na mletú kávu alebo naopak – nespúšťajte prípravu kávy, ale obsah hneď dôkladne vysajte vysávačom.
AKO SA SPRÁVNE STARAŤ O KÁVOVAR?
-
Škody na prístroji a zvyšky čistiacich prostriedkov vo vode spôsobené nesprávnym čistiacim alebo odvápňovacím prostriedkom nemožno vylúčiť. Preto používajte iba originálne údržbové prostriedky JURA. Tie sú optimálne prispôsobené pre integrované údržbové programy Vášho plnoautomatického kávovaru JURA.
-
Nepoužívajte na odvápnenie žiadne tekuté odvápňovacie prostriedky, ale výhradne originálne JURA odvápňovacie tablety. V prípade, že používate ako ochranu pred vodným kameňom filter CLARIS a chcete prístroj odvápniť, nezabudnite v stroji odprogramovať filter a vybrať ho i z nádržky na vodu.
čo mám robiť ak…?
Káva chutí veľmi nepríjemne kyslo
ČO SA STALO?
Kávovar bol odvápnený s filtrom v nádržke na vodu
RIEŠENIE:
Vybrať a vyhodiť filter, opätovne odvápniť
V údržbe nevidím výmenu filtra
ČO SA STALO?
Nie je naprogramovaný filter
RIEŠENIE:
V menu kávovaru nastaviť FILTER: ANO
V údržbe nevidím odvápnenie
ČO SA STALO?
Kávovar má naprogramovaný filter
RIEŠENIE:
V menu kávovaru nastaviť FILTER: NIE
Kávovar nenapeňuje mlieko
ČO SA STALO?
1.Kávovar je zavápnený
2.Nepriechodný ventil
3.Zanesený cappuccinator
RIEŠENIE:
1.Odvápnite kávovar
2.Vymeňte ventil (náhradný v príbale so strojom)
3.Rozoberte a vyčistite cappuccinator teplou tečúcou vodou
Kávovar zomelie kávu, ale nepripraví ju
ČO SA STALO?
1.Nastavené príliš jemné mletie
2.Zanesené sito
3.Zavápnený stroj
RIEŠENIE:
1.Za chodu mlynčeka nastavte hrúbku mletia na hrubšie
2.Volajte zákaznícku linku 0850 211 110
3.Odvápnite kávovar
Kávovar preplnil výlevku
ČO SA STALO?
Výlevka bola vysunutá, ale nebola vysypaná
RIEŠENIE:
Vždy, keď vysuniete výlevku, musíte ju už vyprázdniť
Pýta po pár kávach vyprázdniť výlevku
ČO SA STALO?
Nádobka bola vysypaná, keď bol stroj vypnutý
RIEŠENIE:
Odpad vyhadzujte iba keď je stroj zapnutý
Kávovar zobrazuje ERROR 2
ČO SA STALO?
Kávovar je podchladený (napr. v zime po prevoze)
RIEŠENIE:
Nechajte pri izbovej teplote ohriať ca 2 hodiny
nepomohlo? neváhajte sa na nás obrátiť!
Váš kávovar JURA je výrobkom prémiovej značky, ktorá sa venuje nielen produkcii, ale i vývoju technológií pre plnoautomatické kávovary. Naše stroje sú vyrábané vysoko sofistikovanými postupmi a s absolútnym dôrazom na kvalitu.
Preto sú kávovary JURA svojimi inováciami, kvalitou i životnosťou vždy o krok napred. Aby vám váš kávovar slúžil čo najdlhšie, zverte ho do servisu výlučne oficiálnemu autorizovanému stredisku pre značku JURA.
Je veľa šikovných a odhodlaných opravárov, ktorí sú schopní vykonať so skrutkovačom v ruke údržbu či nejakú opravu na stroji. Jedine autorizované stredisko však disponuje odborne školeným technickým personálom a originálnymi náhradnými dielmi ktoré zaručujú stopercentnú funkčnosť vášho stroja. Rovnako len autorizovaný servis pracuje s animačným softvérom JURA, ktorý slúži pre evidenciu a diagnostiku kávovarov JURA. JURA takto uchováva históriu všetkých servisných zásahov. Tá je potom k dispozícii ku každému kávovaru a v každom autorizovanom servise kdekoľvek na svete.
KONTAKTUJTE NÁS:
JURA Store Bratislava
Jediný autorizovaný servis JURA v SR
Osvetová 24
821 05 Bratislava
TEL: 0850 150 850
MAIL: info@juraservis.sk
WEB: www.juraservis.sk
OTVORENÉ:
PONDELOK - PIATOK
9:00 - 11:30 12:30 - 17:00
Servisné centrum JURA
Prevádzkovateľom JURA Servis je spoločnosť DECS Consulting, spol. s r.o., Osvetová 24, 821 05 Bratislava, IČO 31322271