0850 150 850 info@juraservis.sk

ako správne spustiť nový kávovar a ako ho správne používať? 

AKO UVIESŤ KÁVOVAR DO PREVÁDZKY?

  • Pred uvedením prístroja do prevádzky si starostlivo prečítajte a dodržujte návod na obsluhu.

  • Na začiatku prvého uvedenia do prevádzky, môžete nastaviť jazyk. Zvoľte si, či Vám vyhovuje SLOVENSKY“ alebo niektorý z iných jazykov.

  • Ak sa počas počiatočného štartu niekoľkokrát objaví „SYSTEM SA PLNI“ a proces spúšťania nebude pokračovať, naplňte nádržku na vodu teplou vodou.

  • Ak máte nasypanú zrnkovú kávu a kávovar počas prípravy prvej kávy napíše „DOPNIT KAVU“ jednoducho stlačte tlačidlo kávy ešte raz. Káva len dostatočne rýchlo nepostúpila do mlynčeka.

AKO SPRÁVNE POUŽÍVAŤ KÁVOVAR?

  • Nikdy nedávkujte viac ako dve dávkovacie lyžičky do otvoru pre mletú kávu, alebo jednu lyžičku do kávovarov tipu ENA Micro a IMPRESSA A línia. Nie je to zásobník na kávu, stroj všetku nasypanú kávu spotrebuje jednorazovo. Nepoužívajte ochucované alebo instantné kávy či čokoládu. Do otvoru na mletú kávu dávajte vždy len mleté pražené zrnká kávy. 
  • Zásobník na zrnkovú kávu plňte výhradne praženou zrnkovou kávou. Nepoužívajte žiadne prídavné látky do kávy, zmrazenú či karamelovú zrnkovú kávu. 
  • Ráno odporúčame vyliať vodu a nádržku naplniť čerstvou studenou vodou. Nedolievajte nádržku na vodu nasadenú na stroji, drobná nepozornosť môže spôsobiť zaliatie stroja.
  • Nádobu na odpad vyprázdňujte vždy pri zapnutom stroji. Iba tak sa vynuluje počítadlo. Odpad odporúčame každý deň pred vypnutím stroja vysypať a výlevky opláchnuť a vysušiť. Zabezpečíte si tak hygienickú bezchybnosť prístroja.
  • Nevyťahujte výlevku a nádobu na odpad keď počujete že stroj ešte pracuje (napr. po príprave kávy). Následkom je že neviete zasunúť výlevky do stroja. Toto sa dá však jednoducho vyriešiť: zasuňte do zapnutého stroja len ploché časti výlevky (misku na tuhý kávový odpad nie) stroj automaticky upraví polohu komory (budete to počuť) a problém je vyriešený. 
  • V prípade že ste kávovar obliali vodou, alebo ste omylom naliali vodu do zásobníka na zrnkovú kávu – nespúšťajte prípravu kávy. Kontaktujte servisné stredisko JURA.
  • V prípade že omylom nasypete zrnkovú kávu do otvoru na mletú kávu alebo naopak – nespúšťajte prípravu kávy, ale obsah hneď dôkladne vysajte vysávačom. 

AKO SA SPRÁVNE STARAŤ O KÁVOVAR?

  • Škody na prístroji a zvyšky čistiacich prostriedkov vo vode spôsobené nesprávnym čistiacim alebo odvápňovacím prostriedkom nemožno vylúčiť. Preto používajte iba originálne údržbové prostriedky JURA. Tie sú optimálne prispôsobené pre integrované údržbové programy Vášho plnoautomatického kávovaru JURA.

  • Nepoužívajte na odvápnenie žiadne tekuté odvápňovacie prostriedky, ale výhradne originálne JURA odvápňovacie tablety. V prípade, že používate ako ochranu pred vodným kameňom filter CLARIS a chcete prístroj odvápniť, nezabudnite v stroji odprogramovať filter a vybrať ho i z nádržky na vodu.

ČO MÁM ROBIŤ AK…?

Káva chutí veľmi nepríjemne kyslo

ČO SA STALO?

Kávovar bol odvápnený s filtrom v nádržke na vodu

RIEŠENIE:

Vybrať a vyhodiť filter, opätovne odvápniť

V údržbe nevidím výmenu filtra

ČO SA STALO?

Nie je naprogramovaný filter

RIEŠENIE:

V menu kávovaru nastaviť FILTER: ANO

V údržbe nevidím odvápnenie

ČO SA STALO?

Kávovar má naprogramovaný filter

RIEŠENIE:

V menu kávovaru nastaviť FILTER: NIE

Kávovar nenapeňuje mlieko

ČO SA STALO?

1.Kávovar je zavápnený

2.Nepriechodný ventil

3.Zanesený cappuccinator

RIEŠENIE:

1.Odvápnite kávovar

2.Vymeňte ventil (náhradný v príbale so strojom)

3.Rozoberte a vyčistite cappuccinator teplou tečúcou vodou

Kávovar zomelie kávu, ale nepripraví ju

ČO SA STALO?

1.Nastavené príliš jemné mletie

2.Zanesené sito

3.Zavápnený stroj

RIEŠENIE:

1.Za chodu mlynčeka nastavte hrúbku mletia na hrubšie

2.Volajte zákaznícku linku 0850 211 110

3.Odvápnite kávovar

Kávovar preplnil výlevku

ČO SA STALO?

Výlevka bola vysunutá, ale nebola vysypaná

RIEŠENIE:

Vždy, keď vysuniete výlevku, musíte ju už vyprázdniť

Pýta po pár kávach vyprázdniť výlevku

ČO SA STALO?

Nádobka bola vysypaná, keď bol stroj vypnutý

RIEŠENIE:

Odpad vyhadzujte iba keď je stroj zapnutý

Kávovar zobrazuje ERROR 2

ČO SA STALO?

Kávovar je podchladený (napr. v zime po prevoze)

RIEŠENIE:

Nechajte pri izbovej teplote ohriať ca 2 hodiny

nepomohlo? neváhajte sa na nás obrátiť!

Váš kávovar JURA je výrobkom prémiovej značky, ktorá sa venuje nielen produkcii, ale i vývoju technológií pre plnoautomatické kávovary. Naše stroje sú vyrábané vysoko sofistikovanými postupmi a s absolútnym dôrazom na kvalitu.

Preto sú kávovary JURA svojimi inováciami, kvalitou i životnosťou vždy o krok napred. Aby vám váš kávovar slúžil čo najdlhšie, zverte ho do servisu výlučne autorizovanému stredisku značky JURA.

Je veľa šikovných a odhodlaných opravárov, ktorí sú schopní vykonať so skrutkovačom v ruke údržbu či nejakú opravu na stroji. Jedine autorizované stredisko však disponuje originálnymi náhradnými dielmi, ktoré zaručujú stopercentnú funkčnosť vášho stroja a rovnako len autorizovaný servis pracuje s animačným softvérom JURA, ktorý slúži pre evidenciu a diagnostiku kávovarov JURA. JURA takto uchováva históriu všetkých servisných zásahov. Tá je potom k dispozícii ku každému kávovaru a v každom autorizovanom servise kdekoľvek na svete.

KONTAKTUJTE NÁS:

 

Servisné centrum JURA

Osvetová 24

821 05 Bratislava

 

TEL: 0850 150 850

MAIL: info@juraservis.sk

WEB: www.juraservis.sk

Servisné centrum JURA

Prevádzkovateľom JURA Servis je spoločnosť DECS Consulting, spol. s r.o., Gagarinova 7/c, 821 05 Bratislava, IČO 31322271